Page 3 of 29 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 ... LastLast
Results 51 to 75 of 725
  1. #51
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Down In A Hole, Up in the Sky
    Posts
    23,665
    Quote Originally Posted by alias_rice View Post
    How are conditions looking for this weekend? The Wasatch forecast is making me depressed and I need some turns. Thinking of shooting up for a few days.
    Subletting is opening Sat.
    StokePimpin' ain't easy

  2. #52
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    tetons
    Posts
    6,027
    Quote Originally Posted by mbillie1 View Post
    hey all, is there a recommended guidebook for bc skiing in gtnp? or a resource like wbsguide.com wbskiing.com etc?
    Tom Turiano's Teton Skiing book is the best. It's now out of print but you're in luck. when andrew and I came together we each owned a copy so I'll send you our extra
    pm me your new addy- house warming gift!
    skid luxury

  3. #53
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    706
    Quote Originally Posted by b-bear View Post
    Tom Turiano's Teton Skiing book is the best. It's now out of print but you're in luck. when andrew and I came together we each owned a copy so I'll send you our extra
    pm me your new addy- house warming gift!
    Holy shit! That it a very generous offer. My wife had to pay too much for a new copy when my old ski partner "took" it with when he left. I could (and do) stare at the book for hours on end.

  4. #54
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Jackson Hole
    Posts
    2,462
    That's quite an offer. Wow!
    Do not tell fish stories where the people know you; but particularly, don't tell them where they know the fish.

    Mark Twain

  5. #55
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    SLC
    Posts
    3,221
    Quote Originally Posted by b-bear View Post
    Tom Turiano's Teton Skiing book is the best. It's now out of print but you're in luck. when andrew and I came together we each owned a copy so I'll send you our extra
    pm me your new addy- house warming gift!
    woah I was out of town and came back to this you rock!!

  6. #56
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    1,403
    Ended up driving out to Targhee Saturday night and drove back last night. Had a helluva day and wished I could have stayed longer. It was nice to ski something other than wrod this year. Is that place always so uncrowded? It's like solitude was a few years ago.

  7. #57
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    tetons
    Posts
    6,027
    ain't no big thang the mbillie's are my chums

    Quote Originally Posted by alias_rice View Post
    Ended up driving out to Targhee Saturday night and drove back last night. Had a helluva day and wished I could have stayed longer. It was nice to ski something other than wrod this year. Is that place always so uncrowded? It's like solitude was a few years ago.
    yea Targhee is skiing great. JH too- but all up high. super uncrowded here right now. Sunday it was dumping and we had practically the whole mtn to ourselves. holler next time your round these parts

    may ullr send you all some more snow as well
    skid luxury

  8. #58
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    1,403
    Quote Originally Posted by b-bear View Post
    ain't no big thang the mbillie's are my chums



    yea Targhee is skiing great. JH too- but all up high. super uncrowded here right now. Sunday it was dumping and we had practically the whole mtn to ourselves. holler next time your round these parts

    may ullr send you all some more snow as well
    Will do. If these don't change here soon I may start making frequent trips. It's only a little over 4 hours from my driveway to the ticket office.

  9. #59
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    crown of the continent
    Posts
    13,656
    Quote Originally Posted by alias_rice View Post
    Ended up driving out to Targhee Saturday night and drove back last night. Had a helluva day and wished I could have stayed longer. It was nice to ski something other than wrod this year. Is that place always so uncrowded? It's like solitude was a few years ago.
    No it's usually so crowded you can't even see the top.
    Something about the wrinkle in your forehead tells me there's a fit about to get thrown
    And I never hear a single word you say when you tell me not to have my fun
    It's the same old shit that I ain't gonna take off anyone.
    and I never had a shortage of people tryin' to warn me about the dangers I pose to myself.

    Patterson Hood of the DBT's

  10. #60
    Join Date
    Aug 2016
    Location
    Alexandria, VA
    Posts
    425
    Alright, I can swing some time off work later this week, and there's a great deal on flights to SLC.

    Conditions at Targhee and JHMR look prime for early season... how is coverage on the Pass for a day or two of touring? Lots of hungry sharks lurking around? I'm undecided if this is a good idea or not. Seems like temps will stay below freezing w/ the high pressure front through the weekend, keeping the snow purdy for a few days. I'm pretty sure the answer is "hell yes, do it", but just wanted a confirmation before pulling the trigger...

  11. #61
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Behind the Potato Curtain
    Posts
    3,142
    Quote Originally Posted by thefortrees View Post
    Alright, I can swing some time off work later this week, and there's a great deal on flights to SLC.

    Conditions at Targhee and JHMR look prime for early season... how is coverage on the Pass for a day or two of touring? Lots of hungry sharks lurking around? I'm undecided if this is a good idea or not. Seems like temps will stay below freezing w/ the high pressure front through the weekend, keeping the snow purdy for a few days. I'm pretty sure the answer is "hell yes, do it", but just wanted a confirmation before pulling the trigger...
    Kind of a long haul for no new snow in 5ish days by the time you get here. The ice fishing should be going by then though so there's that.

  12. #62
    Join Date
    Nov 2017
    Posts
    415
    The village is skiing like this: Manmade apres vous is hard and fast with a sugar surface.Casper and Teton are excellent on piste and good off for a solid crud skier. The big mtn. is skiing excellent on all choices. Tram opens tomorrow. R-trail was a DH run yesterday. Almost no one onslope except the occasional Schoolers in the way. Cheyenne bowl is carvy chalk under 2-6" of soft. OB south to Cody back in is very good with a long trav. back to Moose creek. Four pines was knee deep 3 days ago...

  13. #63
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    none
    Posts
    5,805
    ^^
    Thanks, lots of folks from here talking about a road trip.
    Think Iíll wait till the next refresh, but appreciate the reports.

  14. #64
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    tetons
    Posts
    6,027
    we were north facing chalk hunters today and it was good fun
    still thin conditions but mostly skiing well and hardly anyone out skiing
    skid luxury

  15. #65
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Bottom feeding
    Posts
    5,507
    We always go "uuuuuuuuhhhhhhhhh" when we hit that tower you went by because then your voice goes "ugh ugh ugh ugh ugh ugh". It sounded funny without it.
    Well maybe I'm the faggot America
    I'm not a part of a redneck agenda

  16. #66
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    tetons
    Posts
    6,027
    Quote Originally Posted by plugboots View Post
    We always go "uuuuuuuuhhhhhhhhh" when we hit that tower you went by because then your voice goes "ugh ugh ugh ugh ugh ugh". It sounded funny without it.
    haha totally, like when you go ahhhh while getting karate chops on your back
    skid luxury

  17. #67
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Bottom feeding
    Posts
    5,507
    Exactly. No matter what the conversation is, everybody stops, goes "aaaaaaaaaaaaaaaaa" while the tower goes by, then continues like nothing happened. Kip Attaway does a song with a guy beating on his back like that.
    Well maybe I'm the faggot America
    I'm not a part of a redneck agenda

  18. #68
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    801
    Tucker Hibbert was the guest on my podcast this week.
    https://itunes.apple.com/us/podcast/...e/id1296973478

    We talked about snowmobiling, his Alta Wyoming roots, his love of MTB, and how he's still an undefeated ski racer and much more..

    https://mtnweekly.com/series/snowboard-podcast

  19. #69
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    4,264
    Just booked my first visit to JH for 2/28 - 3/4 with a half dozen massholes. Will hopefully bring snow with us.

    Sent from my SM-G935P using TGR Forums mobile app

  20. #70
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Jackson Hole
    Posts
    2,462
    Pow Day!
    Do not tell fish stories where the people know you; but particularly, don't tell them where they know the fish.

    Mark Twain

  21. #71
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    SW Idaho
    Posts
    810
    Not bad turns today. Spotted actor Ethan Hawke in the Casper Lodge also. He was gaping, but I do enjoy training day and boyhood, so thereís that


    Sent from my iPhone using TGR Forums

  22. #72
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    the hole
    Posts
    502
    xmas crowds saved again...pow

    http://www.jhavalanche.org/viewTeton

  23. #73
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    crown of the continent
    Posts
    13,656
    I'm working today but y'all better not be, 15" at the Ghee, get it!!
    Something about the wrinkle in your forehead tells me there's a fit about to get thrown
    And I never hear a single word you say when you tell me not to have my fun
    It's the same old shit that I ain't gonna take off anyone.
    and I never had a shortage of people tryin' to warn me about the dangers I pose to myself.

    Patterson Hood of the DBT's

  24. #74
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Behind the Potato Curtain
    Posts
    3,142
    Quote Originally Posted by Tye 1on View Post
    I'm working today but y'all better not be, 15" at the Ghee, get it!!
    Crazy how buried Victor is compared to Driggs today, be safe out there, roads are pretty Western.

  25. #75
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    SW Idaho
    Posts
    810


    Not great today. Nope. Definitely didnít ski waist deep shots for several hours. Terrible.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •