Search:

Type: Posts; User: comish

Page 1 of 6 1 2 3 4

Search: Search took 0.24 seconds.

  1. Replies
    689
    Views
    303,898

    Also doesn't look like much at Main. Patrol site...

    Also doesn't look like much at Main. Patrol site was showing 14" :(

    It will be interesting to see where the rain/snow line was, but I do know it was 32 at the summit most of yesterday :(
    ...
  2. Replies
    689
    Views
    303,898

    Looks like Team Comish will be there Friday....

    Looks like Team Comish will be there Friday. Likely not right at opening, but psyched to make some turns!

    For bootfitting, Corty at Footloose has been retired for a bit.
  3. Yup, I like them too. Was gonna say I could check...

    Yup, I like them too. Was gonna say I could check my stash this weekend.
  4. WTB or trade Pivot Brakes or Pivot's for 108 waisted skis

    Looking for the above. I seem to have a bunch of 95mm brakes, but would ideally like some wider ones. Could trade or purchase either brakes, heal's, or full bindings. P15's are my favorite, but am...
  5. Replies
    1,089
    Views
    492,650

    So what's the consensus these days with the 5...

    So what's the consensus these days with the 5 bazillion models out there. If one is fine with an 8 or 9 din (5'9", 160), looking to just tour on this, but thinking I want more risers than the Crest....
  6. Thread: G3 Sendr 112

    by comish
    Replies
    19
    Views
    6,199

    I can add that the 181cm Sendr weighs 1810g per...

    I can add that the 181cm Sendr weighs 1810g per ski (1815 and 1805 for my pair) Never got to ski them so can't add much else.
  7. Replies
    282
    Views
    24,278

    I think this is a Park City thing. It's full of...

    I think this is a Park City thing. It's full of texan and NY'ers with their 3rd and 4th houses who just ski groomers and like to eat and drink more than ski. There isn't a whole lot of terrain on...
  8. Mini Comish (12 last year) loved the 175cm Atomic...

    Mini Comish (12 last year) loved the 175cm Atomic Vantage 107C's that I had bought for Mrs. Comish last summer at Evo for $150. This was the few days when he wasn't on race skis, but was fully...
  9. I have 2 pair of the old Green/black 95's that I...

    I have 2 pair of the old Green/black 95's that I love for my on-piste do everything ski. Sooo smooooth. So much better than the Kastle mx89 which I will sell this fall. Have thought the 105 would be...
  10. Replies
    19
    Views
    1,354

    Been using them for a while. Definitely adds a...

    Been using them for a while. Definitely adds a bit of time to the morning routine, but no pinch or hurt getting in. It's easy for me, just a process. This is in Dobie WC shells, first with Dobie...
  11. Replies
    2,100
    Views
    487,032

    Way jealous! Sweet score! If Anyone has any more...

    Way jealous! Sweet score! If Anyone has any more of these rare beasts let me know.
  12. Replies
    2,100
    Views
    487,032

    Yup, totally agree. I feel like Dynastar has the...

    Yup, totally agree. I feel like Dynastar has the lengths kinda screwed up at the moment for those of us in the 5'9" 160ish bucket. I'm thinking the 182 MFree 108 might be a bit short, while I know...
  13. Replies
    689
    Views
    303,898

    Gerome, Very cool! Plake generally has been...

    Gerome,

    Very cool! Plake generally has been very cool to the kids on the mtn.
  14. Replies
    1,059
    Views
    168,664

    Oh yeah, I got the Mignon grinder from a shop in...

    Oh yeah, I got the Mignon grinder from a shop in Italy and it arrived faster than the machine from the US shop. Go figure...
  15. Replies
    1,059
    Views
    168,664

    I will give you my 25yr journey into espresso....

    I will give you my 25yr journey into espresso. Usually Cappuccino in the morning, espresso after lunch and/or dinner. Basically as the Italians do it ;)

    Started with used Silvia/Rocky. Loved it,...
  16. Replies
    689
    Views
    303,898

    Some of the areas are getting pretty thin /...

    Some of the areas are getting pretty thin / narrow which makes hauling ass debatably smart with Jerry's kids meandering around. If you were anywhere on the top, 23, climax, St, Anton, etc. and left...
  17. Replies
    45
    Views
    9,926

    Very interested. I have heard wifi mo-better than...

    Very interested. I have heard wifi mo-better than bluetooth? Any issues with the Bluetooth or it cutting out or being wonky? Thanks!
  18. Replies
    45
    Views
    9,926

    Ok, part 2: What gizmo should I buy so I can...

    Ok, part 2:

    What gizmo should I buy so I can stream to an old tube amp? Got a Sonic Frontiers tube amp and pre-amp in another room (inherited from father-in-law) I want to stream Spotify to this...
  19. Replies
    45
    Views
    9,926

    Home Audio set up suggestions?

    My 10yr old Onkyo receiver just shit the bed. Seems this part of the world has changed quite a bit in the last decade. When I need advice I always go to the experts, Maggots. Sooo what say everyone...
  20. Replies
    9
    Views
    9,326

    Nice. Next yr Mini Comish will be a 2nd yr U14...

    Nice. Next yr Mini Comish will be a 2nd yr U14 and the Comish twins will be 2nd yr U12's. Far West so mostly Tahoe at this point.

    It ain't cheap, but it sure is fun! Hell of a lot more fun to ski...
  21. Replies
    689
    Views
    303,898

    I unfortunately am back south... With the start...

    I unfortunately am back south... With the start of in person school our full time Mammoth residency ended last week after Far West Super G Finals :( So we are back to weekend warriors...

    It was...
  22. Replies
    689
    Views
    303,898

    Pretty awesome watching the US Men's team do...

    Pretty awesome watching the US Men's team do their thing. GS on ADG and Super G down Gremlins to St. Anton. Looks like all the boys are there. Their GS is just so fricken impressive and when you...
  23. Thread: Ikon Pass

    by comish
    Replies
    5,810
    Views
    1,056,352

    Sorta. You don't have to do direct withdrawal,...

    Sorta. You don't have to do direct withdrawal, that is optional.

    I think if you want it paid automatically monthly, which I did as I'm sh*t at remembering to pay bills, then you have to do direct...
  24. Thread: Ikon Pass

    by comish
    Replies
    5,810
    Views
    1,056,352

    I spent 4 days fighting with Affirm who is...

    I spent 4 days fighting with Affirm who is providing the payment plan as somehow another phone number got attached to my account. Even though I would confirm my phone number via 2 factor...
  25. Replies
    689
    Views
    303,898

    It seems fine as of now. Hard to say how deep it...

    It seems fine as of now. Hard to say how deep it is, but I would bet it would last 2 weeks. That said, it was supposed to get stupid warm...

    Skiing yesterday was pretty dang great! Actual mid...
  26. Replies
    689
    Views
    303,898

    This is typical for weekends for a while. There...

    This is typical for weekends for a while. There is plenty of demand these days. Supposedly 5 is booked for the Ski Team for this week. Not today with the pow. They did run 10 today after a while...
  27. Replies
    689
    Views
    303,898

    4" is about right. Maybe 6" up top? We were one...

    4" is about right. Maybe 6" up top? We were one of the first on the High T and got 2 laps in before it closed so they could ski cut the top. As long as you found the gullies where the snow collected...
  28. Replies
    689
    Views
    303,898

    We have had 5 zoom's going at once most of this...

    We have had 5 zoom's going at once most of this winter with nearly zero issues. Apparently according to the Suddenlink tech, it depends on what part of town you are in since certain branch lines have...
  29. Replies
    246
    Views
    48,010

    When people say they use chlorine, can I get some...

    When people say they use chlorine, can I get some specifics since I'm a jong on this topic? Like using xyz liquid and throw a bit in everyday or ???

    This year we were here full time w/ zoom...
  30. Replies
    246
    Views
    48,010

    Got a Bullfrog X series in Mammoth. Been great...

    Got a Bullfrog X series in Mammoth. Been great this winter.

    Couple questions for those more experienced than I:
    - How often do you drain and replace the water?
    - Those that use it infrequently...
  31. Replies
    689
    Views
    303,898

    They have said they are planning on Memorial Day...

    They have said they are planning on Memorial Day close. They r gonna be lucky to make that to be honest, considering how warm it's been and the lean snow pack.

    Kids ski team camps are scheduled...
  32. Replies
    689
    Views
    303,898

    Today, while quite warm, was still awesome. ...

    Today, while quite warm, was still awesome.

    Comish twins are running Super G tomorrow so not sure how much I will be actually skiing. Mini Comish foreran the U12 boys Super G today. Said it was...
  33. Replies
    689
    Views
    303,898

    Woof. Saw the wind meter at >100mph out the NE...

    Woof. Saw the wind meter at >100mph out the NE last night. That sucks!
  34. Replies
    689
    Views
    303,898

    Super fun weekend! Saturday was crowded, but...

    Super fun weekend!

    Saturday was crowded, but not insane. Got some, heavier than lately freshies in the morning. Post lunch they dropped the rope so you could access the bottom of 23. Hmmm :cool:...
  35. Replies
    689
    Views
    303,898

    It's about the guy. I only let Kevin at Footloose...

    It's about the guy. I only let Kevin at Footloose work on my boots. A significant portion of the rest cycle through, but Kevin has been there forever, with a short stint in Oregon. At least since I...
  36. Replies
    689
    Views
    303,898

    My go-to has historically been Kevin (if there...

    My go-to has historically been Kevin (if there are still two, it's "old" Kevin) at Footloose. The dude get's off on my old skool Dobermann's and actually likes to grind and get creative. I have also...
  37. Replies
    689
    Views
    303,898

    The internet works a lot better Monday - Friday...

    The internet works a lot better Monday - Friday than on the weekends. With 1 pipe into town and Suddenlink using Cable tech, when the world rolls up, the internet definitely slows down on the...
  38. Replies
    689
    Views
    303,898

    I only got an 1.5 hours in during my "lunch"...

    I only got an 1.5 hours in during my "lunch" break, but it sure was good. The High T was delivering some super nice pow. Damn the skiing was good this week. Super fun! Mrs. Comish just went into town...
  39. Replies
    2,100
    Views
    487,032

    If you see any 151's, I'm the hunt for 1 more...

    If you see any 151's, I'm the hunt for 1 more pair for the Comish twins.

    From talking to the Rossi/Dynastar Race rep, they are basically the same. The plates are what have changed.

    I ran into...
  40. Replies
    689
    Views
    303,898

    Yup, that was a good one! One of the lighter pow...

    Yup, that was a good one! One of the lighter pow days at Mammoth in recent memory, not like we have had too many lately, but it was fun! Conditions varied significantly across the mtn. Ch3 was the...
  41. Replies
    2,100
    Views
    487,032

    I completely agree with McDee on the LP105 v XXL...

    I completely agree with McDee on the LP105 v XXL comparison, except for the mini-me sizes. 184cm v 186cm if I'm remembering correctly.
  42. Replies
    16
    Views
    8,040

    That is a flyweight. Mini Comish is 12 and now...

    That is a flyweight. Mini Comish is 12 and now 115 ibs although he has grown at least 6" since Covid started. He is in a 90flex Head this year which has worked out for him. His Super G skis are also...
  43. Replies
    8
    Views
    2,973

    Missed a pair new on Ebay for $360 today....

    Missed a pair new on Ebay for $360 today. Something similar to what Thejongiest mentioned.
  44. Replies
    34
    Views
    3,116

    Depends which shell. If going in the Dobie WC...

    Depends which shell. If going in the Dobie WC last, get the thinnest Zip FIt. If going in the Pro, then get something with more. I have chicken legs and don't think you could get anything more in my...
  45. Replies
    34
    Views
    3,116

    I have Zip Fit's in Dobie WC 130's and like them...

    I have Zip Fit's in Dobie WC 130's and like them a lot. Best my shins have felt ever! Needed a touch of grinding in the heal since the Zip is thicker than the Dobie WC lace liner, but it's worked out...
  46. Replies
    26
    Views
    5,472

    Hmm, I don't know on length. 184cm is perfect for...

    Hmm, I don't know on length. 184cm is perfect for my 160ibs. Kinda thought there was a 19xcm?
  47. Replies
    26
    Views
    5,472

    yep, Marshal Olson was right. The Head Monster 88...

    yep, Marshal Olson was right. The Head Monster 88 184cm is perfect for this use. Tips are stronger than the Stockli with a lot more bite for the firm / chalky upper mtn or groomers. Very damp. Pretty...
  48. Replies
    8
    Views
    2,973

    Anyone holding? Thx

    Anyone holding? Thx
  49. Replies
    2,100
    Views
    487,032

    Still only big boy versions of LP105? No 184cm?

    Still only big boy versions of LP105? No 184cm?
  50. Replies
    689
    Views
    303,898

    Yep, I got screwed again. Dropped kids off for...

    Yep, I got screwed again. Dropped kids off for Team at 12:20, by the time I got to ch1 it was crawling. by the time I skied down to 1 it had closed and 6 was huge, with 3 and 23 were closed. I bailed...
Results 1 to 50 of 300
Page 1 of 6 1 2 3 4