Search:

Type: Posts; User: mall walker

Page 1 of 6 1 2 3 4

Search: Search took 0.06 seconds.

  1. yeah light gear and bad snow isn't the best...

    yeah light gear and bad snow isn't the best combo. but I think you'll be impressed again this winter at how well that setup skis pow.
  2. ^ yeah I saw that, eek. this one wasn't wide...

    ^ yeah I saw that, eek. this one wasn't wide enough yet to fall in, but if you dropped something in there you'd wish you hadn't...
  3. double suicide this morning 285491 285492 ...

    double suicide this morning

    285491

    285492

    hard to tell from the pic but right along the rock the heat has melted the snow back. this goes down at least 7-8'

    285493
  4. 285403 south sup looks to no longer go clean....

    285403

    south sup looks to no longer go clean. suicide looks fat. angle station starting to melt out, and lots of sun cups. main was pleasant by 7ish.
  5. Replies
    404
    Views
    24,781

    anything new for next year in the LD/touring...

    anything new for next year in the LD/touring series? I liked my LD90s enough to put about 200k' on them this season and I'm thinking of adding to the arsenal...
  6. another party (skiers) also did it that same day:...

    another party (skiers) also did it that same day: https://www.instagram.com/p/Bx8qCoMF1Hw/
  7. 284777 not a good freeze overnight. thought...

    284777

    not a good freeze overnight. thought about skiing the semi-hanging NE face of Sugarloaf down to one of those couloirs... took one ski cut, it was already quite wet and unsupportable and...
  8. still plenty of good skiing, corn window is early...

    still plenty of good skiing, corn window is early now (7:30) on easterly stuff

    pretty bigass slide down to cecret lake

    284689
  9. no lack of a good refreeze last night, it was...

    no lack of a good refreeze last night, it was bulletproof until the sun hit it on the north side at least. wasn't sure after 4 days out of town what would be left of the south facing, though it looks...
  10. Thread: SLC Eats

    by mall walker
    Replies
    622
    Views
    27,382

    yeah Grove is the bomb. killer hot sauce...

    yeah Grove is the bomb. killer hot sauce selection also
  11. Replies
    82
    Views
    1,610

    the Asian food in Vancouver is to die for.

    the Asian food in Vancouver is to die for.
  12. I bet Mount Olympus here in the Wasatch has more...

    I bet Mount Olympus here in the Wasatch has more than 6 SAR rescues per year lol
  13. Replies
    23
    Views
    901

    Poll: Curious how the collective might apply this to...

    Curious how the collective might apply this to the Wootest...
  14. 284100 south facing still goes to the car, but...

    284100

    south facing still goes to the car, but it'll go fast now. maybe a cm above 9500', where the base was smooth it actually skied great. season definitely winding down though...
  15. Replies
    948
    Views
    132,932

    Ok sweet, thanks. I'll plan for that then....

    Ok sweet, thanks. I'll plan for that then. Appreciate it!
  16. Replies
    948
    Views
    132,932

    Sorry if this is a reading fail or anything but-...

    Sorry if this is a reading fail or anything but- is the road to the Lassen trailhead (South/Southeast face, summer th I think) open? Gonna be in the neighborhood on Friday (wife is running a 50k...
  17. Replies
    28,318
    Views
    1,528,436

    lmao and agreed

    lmao and agreed
  18. 283939 south facing still goes clean to the...

    283939

    south facing still goes clean to the road in upper lcc

    283940

    north facing had a bunch of wet debris and skied kinda crap, south facing pretty smooth all things considered... light...
  19. dunno if this was posted already but...

    dunno if this was posted already but https://www.cnn.com/2019/05/27/asia/mount-everest-deaths-intl/index.html
  20. In fairness there are 14 in the world

    In fairness there are 14 in the world
  21. When you pull into the trailhead and see this on...

    When you pull into the trailhead and see this on May 24th, it's going to be a good morning.

    283589

    Bonafide winter snow above 9500' today, with the accompanying instabilities. Sensitive (but...
  22. Replies
    688
    Views
    66,915

    wow, that is a hell of a picture

    wow, that is a hell of a picture
  23. No roller balls on north or south, though we were...

    No roller balls on north or south, though we were out by 9. The surface conditions were quite variable and there were a few places where skinning was difficult due to an inch-ish of graupel on a firm...
  24. isn't spring the best? 2 dogs w/getoutside ...

    isn't spring the best? 2 dogs w/getoutside

    283471

    this shit is bananas (and there's a rider in that powdercloud somewhere)

    283472

    I lol'd at the oingo boingo skinner but then we took it...
  25. even here, joey camps had 210 days straight and...

    even here, joey camps had 210 days straight and is beating me by over a million vert lol. the bar is high in the wasatch
  26. 375k’ so far, should make four hundo without too...

    375k’ so far, should make four hundo without too much effort, but that’ll probably be my last milestone unless I get a really major motivation boost lol
  27. Replies
    2,618
    Views
    143,861

    first reluctant trail run of the season (no time...

    first reluctant trail run of the season (no time + in laws in town) went well... 120+ days of ski touring keeps the legs strong apparently! running in chacos i was probably suboptimal but worked fine...
  28. ^ very jealous, nice work everyone. I may be out...

    ^ very jealous, nice work everyone. I may be out there early tomorrow... looks like the snow is gonna keep on coming!!!!
  29. Ok, I have now acquired a nice shiny last-gen...

    Ok, I have now acquired a nice shiny last-gen carbon whippet... anyone have another? I would love for them to match, I'm way too ocd to deal with things as-is. I can throw in a very well-loved older...
  30. Replies
    1,823
    Views
    381,431

    Sticky: Jonathan S for the hookup on a new whippet, fast...

    Jonathan S for the hookup on a new whippet, fast shipping and a bonus tow line for good measure. A++
  31. a hearty lol at this

    a hearty lol at this
  32. Replies
    47
    Views
    3,036

    got impulsive and went with Cubes, Maple, UL core...

    got impulsive and went with Cubes, Maple, UL core 3 flex Wootest... stoked!!
  33. ^ fuckin nice dude, very jealous I’m stuck with...

    ^ fuckin nice dude, very jealous I’m stuck with the in-laws in town lol
  34. Replies
    47
    Views
    3,036

    getting about ready to pull the trigger on some...

    getting about ready to pull the trigger on some custom Wootests with a maple veneer. does anyone know if there are either higher res images of the topsheet options, or example pics of some skis with...
  35. Thread: The FIFTY

    by mall walker
    Replies
    784
    Views
    78,640

    I just use a knife

    I just use a knife
  36. Thread: The FIFTY

    by mall walker
    Replies
    784
    Views
    78,640

    lol yeah

    lol yeah
  37. Thread: The FIFTY

    by mall walker
    Replies
    784
    Views
    78,640

    fwiw after some speculation in some thread I can...

    fwiw after some speculation in some thread I can no longer find about that being a DIY job with pvc insulation / zip ties, I did the pvc insulation / zip tie mod to some of my poles:

    282688
    ...
  38. Thread: The FIFTY

    by mall walker
    Replies
    784
    Views
    78,640

    the dang poles aren't on the dang salomon...

    the dang poles aren't on the dang salomon website* :cussing:

    * or I am too stupid to find them
  39. somewhat better conditions today... 282673 ...

    somewhat better conditions today...

    282673

    282674

    been wanting to ski this ramp for a while, and it did not disappoint, nor did the ridge climb from west pass!

    282675
  40. well said

    well said
  41. whatcha looking to get for it?

    whatcha looking to get for it?
  42. snowaddict was saying this morning, you know...

    snowaddict was saying this morning, you know logically that at some point the season will end... but the end is not even in sight yet. more snow coming...
  43. Can't speak to Squaw but things are unbelievable...

    Can't speak to Squaw but things are unbelievable out here for May. Red Baldy should be skinable from the parking lot, and every aspect is filled up. Skied the NE shot as well as Rock n Roll so far...
  44. that is insane and terrifying, glad she is ok.

    that is insane and terrifying, glad she is ok.
  45. ^ if for some reason that doesn't work I have a...

    ^ if for some reason that doesn't work I have a 70m (dry treated, if it makes a difference) that is due for retirement as well
  46. WTB Black Diamond Whippet (ideally blue)

    I have an old blue whippet that needs a mate. I suppose any vintage will do, but I would prefer one of the blue ones...

    Whaddya got?
  47. Replies
    12
    Views
    420

    Nevada City, Truckee, Reno...

    Going to be coming back from Butte Meadows CA in early June, driving back to SLC on a weekend. Looking to spend a night somewhere within ~2 hrs of there, but vaguely on the way back to SLC, with some...
  48. 282036 an inch-ish of recrystalized on a firm...

    282036

    an inch-ish of recrystalized on a firm base north facing skied brilliant

    282037

    ^ todays tracks compared to yesterdays...

    282038
  49. Thread: SLC Eats

    by mall walker
    Replies
    622
    Views
    27,382

    Chile Tepin downtown... overpriced /...

    Chile Tepin downtown... overpriced / underwhelming. very greasy. skip this one



    yeah same, the brisket is where it's at
  50. Replies
    10
    Views
    330

    I see them on desktop fwiw. Did you upload them...

    I see them on desktop fwiw. Did you upload them via the app or a desktop browser?
Results 1 to 50 of 300
Page 1 of 6 1 2 3 4