Search:

Type: Posts; User: tellybele

Page 1 of 3 1 2 3

Search: Search took 0.02 seconds.

  1. Replies
    47
    Views
    925

    ..But a lil lemon in an OE will make a warm malty...

    ..But a lil lemon in an OE will make a warm malty bev way palatable! That is a climbers cocktail! We always put some form of citrus in our swill up there. Plus, it is hard to beat the varieties of...
  2. Replies
    47
    Views
    925

    Yeah, I'd agree but my skiing[ability] is more on...

    Yeah, I'd agree but my skiing[ability] is more on the shitty-hack side so a little mind-fuk here and there is hardly noticable, think truffles on a big mac...

    Just sell your shit at the base and...
  3. Replies
    47
    Views
    925

    It is fun to learn to move over stone! It...

    It is fun to learn to move over stone! It translates well to other endeavors, especially technical mtb-ing. I can't say I really enjoyed the offwidth but it is a necessary skill if you want to...
  4. Replies
    47
    Views
    925

    Pamela has. You can find some of her...

    Pamela has.

    You can find some of her 'solutions' here:

    http://pamelashantipack.com/
  5. Replies
    47
    Views
    925

    I hear you, I had it in my 20's for the rock for...

    I hear you, I had it in my 20's for the rock for sure. I lived ~1 hr from the Valley or the Meadows. I had goals/projects and the safest thing to do was to bring myself up to the task. Getting the...
  6. Replies
    47
    Views
    925

    Good links mud! Twight has one of the stronger...

    Good links mud! Twight has one of the stronger 'heads' in the climbing world so he has to train hella to get his body up to his level.
    I did the 'workout from hell' in my early 90's climbing days...
  7. I thot the blacks and mexicans were lazy but the...

    I thot the blacks and mexicans were lazy but the ornamentals built calculators so somehow that makes em even?

    I mite bee rong?
  8. Thread: Rugby Sevens

    by tellybele
    Replies
    12
    Views
    171

    I hear ya philth, 15's allow for more play devo...

    I hear ya philth, 15's allow for more play devo and once you know the game it's like a nice meal with all the trim and variety, 7's is like arena football or a big mac with fries. When I played we...
  9. Replies
    73
    Views
    3,913

    No shit eh Warren!

    No shit eh Warren!
  10. Do this Pegado and just increase that 6er to a...

    Do this Pegado and just increase that 6er to a 12er and you'll be good for the weekend.
  11. Replies
    33
    Views
    2,441

    Oh shit, I forgot about that Reverend Woo... ...

    Oh shit, I forgot about that Reverend Woo...

    The binary Flatbiller's binary bible says so eh?!

    Lord have Mercy on me
  12. Can't be...but maybe Pegado likes low BBs and...

    Can't be...but maybe Pegado likes low BBs and hella steep angles??

    This weekend should be a good'n to get out on your N9, eh Pegado?
  13. Replies
    33
    Views
    2,441

    creaky's points are hella relevant... I can...

    creaky's points are hella relevant...


    I can understand why most are lost on the CS gig; when you only think of a bike's handling characteristics when going down, it is easy to miss or not...
  14. Thread: Beaver ponds

    by tellybele
    Replies
    5
    Views
    360

    I doubt there is any water in the pond zone now...

    I doubt there is any water in the pond zone now that is drinkable. It can get very hot on that part of the cdt with the exposure and monzonite soils. Unless you just out-n-back the BP your pooch...
  15. Replies
    74
    Views
    4,149

    meh... The badge is properly adorned...

    meh...

    The badge is properly adorned invisibly, (e.g. self-importance trumps a Dakine flap any day) until one opens its mouth and expresses him/herself.
  16. Replies
    30
    Views
    2,682

    Somebody from the CityOfAngles. Comrendo Vato?

    Somebody from the CityOfAngles. Comrendo Vato?
  17. Replies
    29
    Views
    2,153

    Hey! Nope, different Lolo zone. The Elk zone...

    Hey!

    Nope, different Lolo zone. The Elk zone would be good for XCD, but nothing extensively steep there.

    The rock is known as Delta Dome. Some of the best climbing in the CrystalTheatre zone...
  18. Replies
    30
    Views
    2,682

    With even more L-Aliens !!

    With even more L-Aliens !!
  19. Replies
    18
    Views
    1,530

    Well, I have a bunch of Kamikaze pics from 87 or...

    Well, I have a bunch of Kamikaze pics from 87 or 88 and I am sure there is one of him drifting the lower corner on the Toad....I will look for it. I bet he will dig! The playland was the shit and...
  20. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    beavertails have been here forever and don't...

    beavertails have been here forever and don't promote their lifestyle. It is the newer lifestyler folk. I have been here a long time and have noted the changes these dildos bring. You haven't...
  21. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    I hear you. It is all these trusty hodad...

    I hear you. It is all these trusty hodad lifestylers that have moved here in the last 5-10yrs.
  22. Replies
    18
    Views
    1,530

    Nice Sparks! Damn, the last time I saw RedRon(of...

    Nice Sparks! Damn, the last time I saw RedRon(of OffRoadToad fame) was in Nelson on a ride 10 or so yrs ago..! Do you know if Ronnie'sPlayland still exists?

    Nice coo trip and from what I can...
  23. Ha!!! No shit eh? Grabbing when you are...

    Ha!!! No shit eh? Grabbing when you are skiing??? Give me a break. I don't know if it can get gheyer.

    I grew up skating and surfing so I started boarding when I moved up into the mountains. I...
  24. Replies
    54
    Views
    3,202

    Good 'tude! I agree. Shit, I only work a...

    Good 'tude! I agree. Shit, I only work a fulltime job and have myself to worry about so it is pretty easy to get all the riding I want, plus the necessary therapy. The crux used to be me doing PT...
  25. Replies
    1,103
    Views
    118,375

    Somewhere above Santa Barbara? Good looking.

    Somewhere above Santa Barbara?

    Good looking.
  26. Replies
    54
    Views
    3,202

    What is this danger you speak of? I have had...

    What is this danger you speak of? I have had killer results with them. I still do. Different strokes, or??

    I hear they may not be good for ball sports players; primarily b/c they play on a...
  27. Replies
    54
    Views
    3,202

    Can you elaborate? I have not heard this and in...

    Can you elaborate? I have not heard this and in fact only the opposite.

    I use the two for different core/balance exercises as well as knee and shoulder health. At the very least, they work well...
  28. Skate skiing, it is commonly reffered to as...

    Skate skiing, it is commonly reffered to as Nordic. Fun and hella sweet on the joints. I have a shitty knee and shoulder and it does sweet wonders on them both. I don't really care for the...
  29. Winter has been great.

    It just depends on the discipline. When it is not so good for DH, the Nordic is awesome; and usually the opposite holds true as well. Love the skis!

    And then there are those snowbike things. ...
  30. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    Agreed. In my younger days I had to ride in an...

    Agreed. In my younger days I had to ride in an ambulance a weekend a month whilst chasing my EMT. I think it'd be a good idea for folks to see in real life the carnage a slow accident can cause to...
  31. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    Pretty much where I stand. Much more to life and...

    Pretty much where I stand. Much more to life and if you can't have patience on the bowl road, then you probably need help or realize there is a lot more to life.
  32. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    It is totally fine. The only way to get there is...

    It is totally fine. The only way to get there is via black runs and it is a light blue run. Folks show up with blown quads at the delta and rather than taking a few seconds and skiing it safely,...
  33. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    Great! I am lucky to see the opposite. It most...

    Great! I am lucky to see the opposite. It most certainly is not the way it used to be. People would bring themselves up for it or drive for perfect fallines and groomer. The new lifestylers in...
  34. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    It will be nice when you finally get the fuk back...

    It will be nice when you finally get the fuk back to NY. You cunt shit up wherever you go. Get over yourself. You are way to self-important to survive out here. It does not work this way. When...
  35. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    What do you know about the bowl? How long have...

    What do you know about the bowl? How long have you been skiing it? Have fun driving long distances for your lift action!!

    Yeah Jamal, pretty nice eh?! And with the temps holding like they will....
  36. Replies
    1,994
    Views
    166,520

    and that is your problem right there. Have...

    and that is your problem right there.

    Have fun doing the backstroke in the deepend of despair!!
  37. You know it Bro! If they weren' gettin' handouts...

    You know it Bro! If they weren' gettin' handouts they wouldn't be nearly as bro-ish. The T. hip, like it's ancestor the T. rex....ok, this could be a hippy chic tears moment. This needs a little...
  38. Goddamn, put a flatbill and white shades on a...

    Goddamn, put a flatbill and white shades on a donkey and you jh'rs would take it from pen to bedroom in a heartbeat!

    What up with that?
  39. Replies
    93
    Views
    7,349

    Coo. We can get an early crust up in the high...

    Coo. We can get an early crust up in the high meadows when a HP system parks itself over us accompanied by an inversion. It was looking that was going to happen but luckily it might not. I'd...
  40. Replies
    93
    Views
    7,349

    Hey! Are any of the Wasatch crust cruises you...

    Hey!

    Are any of the Wasatch crust cruises you mention good in the spring? I am passing through in March and what you describe sounds like neat-o funness, or at least a portion of one...that is...
  41. Replies
    93
    Views
    7,349

    It isn't so much that it is ghey, but the...

    It isn't so much that it is ghey, but the SnowRoadies have a way of bringing 'Fruit of the Loom' factor into it if'n you know what I mean.

    Yeah, crust cruising fukkin rocks! When I lived in Flag...
  42. Replies
    50
    Views
    2,571

    Holy shit dude...apologies!! I figured you were...

    Holy shit dude...apologies!! I figured you were some Jewish guy trying to be Japanese, my bad...I do feel safer knowing you are American! Thanks for your service to mankind.

    Wing Fat: Don't tell...
  43. Replies
    50
    Views
    2,571

    Actually you turn it off to get your wheel off...

    Actually you turn it off to get your wheel off and back on, otherwise you just leave it on. I thought that you turned it off for climbs as well. It is actually advantageous on climbs that are...
  44. That is a part of it. All of the trails north of...

    That is a part of it. All of the trails north of the main road are closed to wheeled travel. I have run sections of the NRT(horse trail) a couple times the last couple years and it is amazing how...
  45. You'd think eh? This is a great example of...

    You'd think eh? This is a great example of personal agenda driven policy. This part should be hit hard and heavy.
  46. Yeah, isn't it rather...funny. The even funnier...

    Yeah, isn't it rather...funny. The even funnier part is that they constructed new trail for bikers/hikers that lies inbetween the st you mention and the horse unloading zone. So what do they do? ...
  47. Replies
    48
    Views
    2,824

    I rode my MTB in the snow for 6 years before I...

    I rode my MTB in the snow for 6 years before I finally skied and when I go out nordic/xc skiing and encounter the fatbikes, I don't see them going much further than we did on our MTBs. Yeah, I don't...
  48. Replies
    48
    Views
    2,824

    Totally with you. Even if there is no snow,...

    Totally with you.

    Even if there is no snow, a fatbike sucks on dirt.

    Diversity and well, when in Rome. The limits are pretty huge considering where you could take one in lets say, NCNP?
    ...
  49. Replies
    15
    Views
    1,126

    ^^^This and what grabtindy said. Although, I...

    ^^^This and what grabtindy said. Although, I have never heard anything good about elixir brakes. I always start with thinking/learning about/how to improving myself over buying more gear. 9 times...
  50. Replies
    144
    Views
    17,264

    Well, that is better than it needing 1/4 or 1/2...

    Well, that is better than it needing 1/4 or 1/2 or 1" shorter stays eh!!?
Results 1 to 50 of 123
Page 1 of 3 1 2 3